Ofte stilte spørsmål
Her kan du finne svar på noen av våre mest vanlige spørsmål.
Ofte stilte spørsmål
-
Hvor lenge i forveien kan jeg bestille kake?
Du kan bestille kake 30 dager fram i tid på kakebestilling.no.
-
Når er kaken tilgjengelig for henting i butikk?
Kaken leveres til butikk sammen med brødleveransen, som regel før åpningstid. Du kan dermed hente kaken i hele butikkens åpningstid på valgte leveringsdag. For å finne ut åpningstidene til din butikk, se spar.no/Finn-butikk/
-
Kan jeg også bestille kake direkte i butikk?
Ja, du kan bestille kake direkte i butikk. Ta kontakt med personalet, så hjelper de deg med ordren din. Du henter kaken i butikk på valgte hentedato (samme prosedyre som nettbestilling). Det er samme bestillingsfrister ved bestilling i butikk som ved bestilling på nett.
-
Hvordan gjennomfører jeg bestillingen på kakebestilling.no?
Legg den kaken du ønsker å bestille i handlekurven, deretter finn handlekurven i toppmenyen, se over din bestilling.
Så fyller du inn personinfoen, leser vilkårene og godkjenner dem, så vil du få en verifiseringskode på mobilen som du må fylle inn.
Så velger du butikk, og dato du ønsker å hente.
Når du da klikker bestill, så vil kaken din være klar til henting i butikkens åpningstid den dagen.Kontakt kundeservice på tlf: 800 33 500
-
Hva er verifiseringskode?
Verifiseringskoden brukes for å bekrefte at du ønsker å bestille kake. Koden blir sendt som sms til din mobil etter at du har lagt inn mobiltelefonnummeret ditt og trykket på «send kode». Verifiseringskoden legger du inn i boksen på skjermen som heter «Kode». Etter at dette er gjort vil du få mulighet til å fullføre bestilingen. NB! Det er ikke nok å legge inn verifiseringskoden. Du må fullføre bestillingen ved å trykke på «Bestill kake». Først når du får opp en ordrebekreftelse på skjermen er bestillingen fullført og registrert hos oss.
-
Hvordan vet jeg at bestillingen er fullført og registrert?
Det vil komme opp en ordrebekreftelse på skjermen når bestillingen er fullført. Du vil også få tilsendt en kvittering på epost og via sms. Her vil det stå et ordrenummer som du skal bruke når du henter kaken i butikk eller om du har behov for å ta kontakt med oss.
-
Hvordan betaler jeg for kaken(e)?
Kaken(e) betales i kassa i butikken som er valgt som leveringssted.
-
Når bakes kaken jeg har bestilt?
Alle kaker ferdigstilles dagen før de hentes i butikk. Noen av kakene har vært fryst, eller har komponenter som har vært fryst, men de aller fleste kaker pyntes og bakes ferdig dagen før levering. Krem og fyll er i all hovedsak ferskvare.
-
Hvordan laster jeg opp bilde?
Klikk på knappen som heter «Last opp bildet». Finn frem til det bildet du ønsker på kaken og klikk «åpne». Bildet vil da bli lastet opp i løsningen og vises på siden.
-
Hvilke krav stilles til bildekvalitet, størrelse og format på bildet?
Du er selv ansvarlig for at kvaliteten på bildet du laster opp er god nok. Bilder som blir lastet opp blir brukt uten videre redigering. God bildekvalitet vil si at bildet bør være skarpt og tydelig, det bør ikke være komprimert, og ha en størrelse på max 10MB. Bildet som lastes opp må være i JPG/JPEG format.
Fem tips ved opplasting av bilde:
- Oppløsning: Sørg for at bildet har tilstrekkelig høy oppløsning for det ønskede bruksområdet. Dette hjelper med skarphet og detaljer.
- Kontrast og lysstyrke: Juster kontrasten og lysstyrken før du laster det opp for å sikre god synlighet og balanse i bildet.
- Filformat: Bruk filformatet JPG/JPEG
- Unngå komprimering: Unngå å komprimere bildet før opplasting, da dette kan redusere kontrast og lysforhold i bildet og gå utover kvaliteten.
- Riktig fokus: Sjekk at bildet er i fokus og ikke uskarpt.
-
Hva gjør jeg om bildet ikke blir lastet opp?
Dersom du ikke får opp ønsket bilde når du laster opp, men bare får en X i høyre hjørne, så har noe gått galt med opplastingen din . Prøv på nytt. Om det fortsatt ikke går, anbefaler vi at du tar kontakt med vår kundeservice.
-
Hvordan får jeg tekst på kaken?
Du har mulighet til å få egen tekst på flere av kakene våre. Når du velger en av disse vil du få opp et felt som heter «Tekst på kaken». Pass på at det varierer på enkelte kaker hvor mange tegn du kan bruke.
-
Hvor mye tekst kan jeg ha på kaken?
Hvor mye tekst det er plass til er avhengig av størrelsen som er valgt på kaken, men det er generelt liten plass til tekst. VI anbefaler et kort og konsist budskap. Da blir teksten tydelig og pent inkludert i pynten på kaken. Dersom du har en lengre hilsen anbefaler vi å skrive et kort ved siden av kaken.
-
Hvor lang holdbarhet har bestillingskakene deres?
Du kan finne holdbarheten til den enkelte kake i informasjonsteksten til hver kake.
-
Er deres kaker veganske?
De aller fleste av våre kaker inneholder råvarer av melk og/eller egg, og er derfor ikke veganske. Vi har enkelte kaker med gelatin og fargestoff E120 (rødfarge fra lus), som gjør at disse kakene ikke er egnet i et vegetarisk kosthold. Se ingredienslisten til den enkelte kake for mer informasjon.
-
Er emulgatorer i deres kaker animalske eller plantebaserte?
Alle emulgatorer benyttet i Bakehuset sine produkter er vegetabilske.
-
Hva er opprinnelse på gelatin i deres kaker?
Vi benytter hovedsakelig gelatin fra storfe, men har noen få råvarer med gelatin fra svin. Opprinnelsen til gelatin er merket i ingredienslisten.
-
Hvordan kan jeg unngå å få en kake med gelatin eller E120?
Alle kakene har ingredienslistene tilgjengelig på nettsiden, og bør leses før bestilling hvis det er spesielle ingredienser du ønsker å unngå.
Ved komponering av marsipankake eller bløtkake inneholder enkelte av kremene gelatin. Kaken er uten gelatin om du bestiller fløtekrem, vaniljekrem eller aprikoskrem. Gelatin finnes i noen få varianter av sukkerpynt, men ikke i gelepynt, sjokolade eller marsipan. Fargestoffet E120 gir rød farge, og finnes i rød, rosa og oransje marsipan/marsipanroser, samt på pynt med rosa eller rød farge. Ved komponering av egen kake kan du legge inn i anlednings-feltet at du ønsker at kaken pyntes uten gelatin og/eller E120, så tar konditoren hensyn til dette ved pynting av din kake.